Szybki dostęp

Rekrutacja 2022/2023

/kliknij baner w celu uzyskania informacji o kierunkach/

_____________________________________________________________________________

Droga ósmoklasistko, drogi ósmoklasisto strona internetowa, którą powinieneś odwiedzić to:

Dnia 14 maja klasy 2a i 2d1 wraz z opiekunkami: panią Dominiką Skrzypczyńską, panią Anną Wachnik oraz panią Urszulą Wankiewicz udały się pociągiem do stolicy województwa.

Kilka minut po siódmej znaleźliśmy się już w Olsztynie i pomimo szarzejącego nieba, zadowoleni ruszyliśmy w stronę starego miasta, by odwiedzić kameralne Kino Studyjne Awangarda 2. Miejsce, choć nie było dużych rozmiarów, zachwycało niesamowitą atmosferą. Przed rozpoczęciem seansu mogliśmy zobaczyć rekwizyty związane z historią kinematografii, które prowadziły do przytulnej sali, gdzie wyświetlona została produkcja Petera Hedgesa - „Powrót Bena”. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Escape Room. Zostaliśmy poddani próbie, podczas której staraliśmy się rozwiązać niebanalne i podchwytliwe zagadki. Choć nie wszystkim udało się wydostać z pomieszczeń , pokoje zagadek stały się obiektem żywej dyskusji, która trwała jeszcze długo po zamknięciu ostatniego pokoju.

Na koniec mieliśmy okazję poznać zakamarki starówki i pomimo braku reprezentacyjnych fasad mogliśmy poczuć ducha starego Allenstein.

Alicja 2d1

Dnia 30 maja wraz z panem Sylwestrem Gaciochem i panem Andrzejem Lewandowskim klasa 1b udała się na pięciodniową wycieczkę do Władysławowa. Swój pierwszy dzień rozpoczęliśmy zbiórką o 6:00 na dworcu w Kętrzynie. Następnie czekała nas kilkugodzinna podróż pociągiem. Mimo wczesnej godziny wszystkim dopisywały humory. Po przyjeździe do Władysławowa udaliśmy się do naszych domków, a po chwili odpoczynku wyruszyliśmy nad morze. Po powrocie wspólnie spędziliśmy miło czas.

Kolejnego dnia o godzinie 9 pojechaliśmy na Hel. Po przyjeździe poszliśmy do fokarium. Następnie udaliśmy się na Cypel Helski, gdzie posiedzieliśmy chwilę na plaży i podziwialiśmy morskie krajobrazy. W środę wybraliśmy się brzegiem morza do Rozewia, gdzie chętne osoby weszły na Latarnie Morską. Następnie poszliśmy do Jastrzębiej Góry. Z okazji Dnia dziecka dostaliśmy od naszych opiekunów słodki poczęstunek. Wieczorem rozpaliliśmy grilla i ze smakiem zjedliśmy grilowane pyszności. W czwartek udaliśmy się pociągiem do Gdyni i zwiedziliśmy Okręt ORP „Błyskawica”. Następnie pociągiem SKM pojechaliśmy do Gdańska. Pomimo deszczu doszliśmy do Fontanny Neptuna ,oddać pokłon mitologicznemu bogu mórz i oceanów. Po powrocie z udanej eskapady wspólnie spędziliśmy nasz ostatni wieczór i w świetnej atmosferze zabraliśmy się do pakowania. Wycieczka dobiegała końca.

Wycieczka była udana i potrzebna, aby odpocząć od obowiązków związanych ze szkołą i zintegrować się.

Wiktoria Zalewska i Wiktoria Ejsmont

W dniach 25-27 maja klasa 3d wraz z p. M. Fiedorowicz i p. E. Tabaką udała się na wycieczkę do Gdyni. Środę rozpoczęliśmy od bardzo wczesnej pobudki, by już o godz. 6 wyruszyć w naszą trójmiejską przygodę. Podróż zleciała nam bardzo szybko i koło południa znaleźliśmy się już w Gdyni, gdzie zakwaterowaliśmy się w naszym hotelu, przepakowaliśmy plecaki i ruszyliśmy dalej. Po zwiedzaniu Starego Miasta w Gdańsku, udaliśmy się do Muzeum DeJa Vu, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć najróżniejsze iluzje optyczne. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem, jak zjawiskowa może być gra świateł i luster. Gdańsk pożegnał nas malutkim deszczykiem. Wsiedliśmy w pociąg i wróciliśmy do hotelu.

Następny dzień zaczęliśmy od wspólnych naleśników. Były przepyszne! Calutkie popołudnie spędziliśmy w Centrum Nauki Experyment, gdzie braliśmy udział w warsztatach na temat enzymów i wykonywaliśmy doświadczenia, które miały zobrazować nam, jak enzymy wpływają na przebieg reakcji. Po tych 2 godzinach przypomnieliśmy sobie najważniejsze informacje z lekcji biologii dotyczące enzymów oraz nauczyliśmy się przeprowadzać miareczkowanie (coś niecoś potrafimy 😉) Później oglądaliśmy wystawę i wykonywaliśmy różne eksperymenty. Dzień zakończyliśmy zwiedzaniem okolicy.

Piątkowy poranek zleciał nam na pakowaniu i szykowaniu się do odjazdu. Niczego nieświadomi udaliśmy się na pociąg powrotny do domu. Podróż leciała nam naprawdę dobrze, aż do pięknej wsi Biesal, w której nasz pociąg nagle stanął z powodu braku prądu. Nie był to jednak koniec przygód. W Olsztynie spotkała nas kolejna niespodzianka, ponieważ w naszym pociągu do Kętrzyna znajdowało się troooszkę więcej osób niż nam się wydawało. Wszyscy wróciliśmy cali i zdrowi. Już nie możemy doczekać się kolejnej wycieczki 🙂

Pssst... Mała rada od nas - unikajcie pociągów regionalnych w piątki ;)

Dnia 2 czerwca uczniowie klas 2a i 2d1 wybrali się na wycieczkę do Owczarni. Podekscytowani wyjechaliśmy o godzinie 8.30 Po dotarciu na miejsce czekało na nas rozpalone ognisko oraz nakryty stół pod wiatą. Tuż po przyjeździe rozpoczęła się intensywna gra w siatkówkę. W tym samym czasie reszta uczniów grała w planszówki i karty. Po około godzinie gotowe były kiełbaski. Z napełnionymi brzuchami wróciliśmy do swoich poprzednich zajęć. Czas mijał bardzo przyjemnie. W tle śpiewały ptaki, a humory poprawiał uroczy pies właścicieli działki. Nawet pogoda okazała się być dla nas niezwykle łaskawa. Kolejny wyjazd stał się okazją do integracji i dobrej zabawy.

Kornel

W dniach 18-19 maja, klasa 1ae wraz z wychowawcą Jarosławem Gresikiem i nauczycielem języka niemieckiego Dariuszem Cudziło, pojechała na dwudniową wycieczkę do Torunia. Uczniowie obejrzeli spektakl pt. "Kariera Nikodema Dyzmy" w reżyserii Piotra Ratajczaka w teatrze im. Wilama Horzycy w Toruniu, a także zwiedzili Stare Miasto wraz z przewodnikiem.

Oto kilka opinii uczestników wycieczki:

"Wycieczka była znakomita. Najbardziej podobała mi się wizyta w teatrze na sztuce pt. "Kariera Nikodema Dyzmy" , która pozwoliła nam się trochę roześmiać. Gra aktorska była wspaniała, a sama tematyka bardzo mnie zaciekawiła. Równie niezwykłe było zwiedzanie toruńskiej starówki, która - podobnie, jak krakowska - jest wpisana na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Dodatkowo wraz z kolegami i koleżankami z klasy odwiedziliśmy kilka z wielu lokali, w których serwowano smaczne potrawy. Ta wycieczka na pewno będzie przeze mnie zapamiętana." - Wiktor 1ae

"Uważam że wycieczka była udana, nasza klasa bardzo się zintegrowała, poznaliśmy tez dużo miejsc w Toruniu i mam nadzieje że następna wycieczka będzie równie udana ale trochę dłuższą." - Wiktoria 1ae

Czekamy na kolejną (mamy nadzieję jeszcze lepszą) wycieczkę w naszym gronie.