Rekrutacja 2019/2020

 

Jako uczniowie klasy II a wraz z nauczycielkami Panią Joanną Chotyniec i Panią Ewą Tabaką w dniach 4-7 września spędziliśmy wspólnie czas nad Morzem Bałtyckim. Wycieczka dość nietypowa – bez autokaru, w oparciu o komunikację miejską i co najważniejsze – będąca bezpośrednim przedłużeniem wakacji.

Pierwszego dnia zebraliśmy się o godzinie ósmej rano na dworcu kolejowym w Kętrzynie, by stamtąd wyruszyć pociągiem do Władysławowa. Podróż minęła szybko, sprawnie i bardzo przyjemnie (nawet piętrzące się stosy walizek pod nogami zdawały się nikomu nie przeszkadzać). Po przyjeździe poszliśmy prosto na obiad, po czym udaliśmy się do domków, by rozpakować się i chwilę odpocząć. Po południu ruszyliśmy na plażę, gdzie spędziliśmy leniwie kilka godzin, wyczerpani długą podróżą. Rozmawialiśmy, robiliśmy zdjęcia i spacerowaliśmy wzdłuż pięknego wybrzeża, podziwiając wzburzone morskie fale. Następnie powróciliśmy do naszej bazy, by nabrać sił na kolejne atrakcje.

Drugi dzień naszej wycieczki postanowiliśmy przeznaczyć na pobyt na plaży – zdecydowanie obowiązkowy punkt każdej nadmorskiej wycieczki, który połączyliśmy ze zwiedzaniem. Pół dnia wylegiwaliśmy się w ciepłych promieniach słońca, smagani dość mocnym wiatrem, grając zażarcie w karty, opalając się lub zaciekle rozwiązując krzyżówki. Następnie udaliśmy się do Muzeum Motyli, w którym podziwialiśmy wiele ciekawych gatunków owadów, po czym przeszliśmy do Muzeum Iluzji, z którego wyszliśmy ze sporą dawką wiedzy z zakresu optyki (uznajmy to za rekompensatę czterech lekcji fizyki straconych w tym tygodniu). Przechadzkę po mieście zakończyliśmy wejściem na wieżę widokową, z której rozciąga się widok na cały półwysep, a potem wróciliśmy do domków uzupełnić stracone pokłady energii na następny dzień.

W czwartek (po ciężkiej pobudce o szóstej rano) pojechaliśmy na Hel, gdzie zwiedziliśmy słynne fokarium. Uczestniczyliśmy tam w dwóch wykładach.  Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o fokach, prowadzonym przez nie życiu i o samym Morzu Bałtyckim, co je kształtuje i jakie organizmy je zamieszkują. Ponadto obejrzeliśmy film o odpadach wyrzucanych do morza, mogliśmy zaobserwować, jakie są tego konsekwencje i które niebezpieczne substancje już się tam znajdują. Pomiędzy wykładami mieliśmy piętnastominutową przerwę, w czasie której oglądaliśmy karmienie fok zamieszkujących fokarium. Potem ruszyliśmy do Domu Morświna, czyli małego muzeum poświęconego niemalże całkowicie temu stworzeniu, którego obecność w Bałtyku wciąż dla wielu pozostaje legendą na miarę potwora z Loch Ness (z powodu skrajnie niskiej liczby osobników). Następnie zrobiliśmy sobie przerwę na obiad i już najedzeni poszliśmy do latarni na wieżę widokową, a stamtąd prosto na cypel, gdzie plażowaliśmy przez około półtorej godziny. Drogę powrotną na dworzec pokonaliśmy meleksem i wróciliśmy pociągiem do Władysławowa.

Czwartego dnia, będącego jednocześnie ostatnim, po intensywnym pakowaniu opuściliśmy ośrodek i wśród odgłosów kół walizek uderzających o chodnik ruszyliśmy w drogę powrotną do domu, wypoczęci i gotowi na wyzwania czekające na nas w tym roku szkolnym.

Wydział Sztuki UWM w Olsztynie zaprasza zainteresowanych uczniów liceum do wzięcia udziału w konkursie plastycznym. Tematyka prac dowolna. Więcej wyczytacie na stronie:  www.uwm.edu.pl/ws. Termin zgłaszania prac 30.09.2018
 
Bożena Wójcik-Wasilewska

Jak co roku, samorząd szkolny, w pierwszym tygodniu września zorganizował kiermasz podręczników. Uczniowie klas licealnych mogli nabyć książki od swoich starszych kolegów i koleżanek. Szczególnym powodzeniem cieszyły się podręczniki do rozszerzeń oraz vademeca maturalne. Mamy nadzieję, że zakupione książki przydadzą się w zdobywaniu nowej wiedzy i umiejętności.

Samorząd szkolny

Nasze zaangażowanie w projekt „START THE CHANGE! Działaj lokalnie, zmieniaj globalnie” zostało docenione przez Amnesty International Polska oraz Komisję Europejską. Pani Monika Darmofał – Karanowska otrzymała specjalne zaproszenie na międzynarodowe spotkanie nauczycieli i nauczycielek wyróżniających się pracą edukacyjną w obszarze edukacji globalnej i edukacji praw człowieka.

Tym samym nasi uczniowie otrzymali szansę na udział w obozach aktywistycznych w Grecji i Maroku.

Samorząd Uczniowski