Szybki dostęp

 

Z wielką przyjemnością i satysfakcją ogłaszamy wyniki testu TOEIC® LISTENING AND READING, który nasi uczniowie pisali na początku października. Średni wynik, jaki uzyskali  maturzyści (test pisało 48 osób), to B1 w skali CEFR. Szczególnie gratulujemy Emilii Tomczak (100%), Kacprowi Jurczykowi i Damianowi Sucheckiemu, którzy uzyskali certyfikat poziomu C1. Certyfikat poziomu B2 (wynik najczęściej wymagany przez pracodawców) otrzymało 9 osób, poziomu B1 – 12 osób, poziomu A2 – 24 osoby. Gratulacje wszystkim uczniom złożyła pani dyrektor Oliwia Piotrowicz na uroczystym wręczeniu zaświadczeń, które odbyło się w auli naszej szkoły dnia 30 października.

Przypominamy, że TOEIC® Listening and Reading to obecnie najczęściej zdawany test z języka angielskiego w środowisku pracy, który został stworzony na życzenie firm i pracodawców. Odpowiada na potrzeby rynku pracy w zakresie weryfikacji i certyfikacji zaawansowania z języka angielskiego.

Maturzystom gratulujemy, a pozostałych uczniów zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnej edycji, która odbędzie się za rok.

Dziękujemy Oliwii Tylutkiej z klasy 1dL za fotki :)

Po dwóch miesiącach nauki w nowej szkole w klasie 1dL humory dopisują. I niech tak zostanie!

Bożena Wójcik-Wasilewska
nauczyciel-bibliotekarz

Dnia 23 października uczniowie i nauczyciele naszej szkoły wybrali się do Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie. Po półtoragodzinnej podróży przewidziano czas na posiłek oraz zwiedzanie Starego Miasta. Piękna pogoda sprzyjała spacerom. Wieczorem grupa udała się na sztukę pod tajemniczym tytułem "Czuwanie" wystawianej na scenie kameralnej olsztyńskiego teatru. Chwilę po wejściu na salę dało się już zauważyć starannie przygotowaną scenografię.

W spektaklu grało tylko dwóch aktorów - Irena Telesz-Burczyk i Grzegorz Gromek, którzy dzięki ogromnemu talentowi wprawili wszystkich w osłupienie. Historia siostrzeńca odwiedzającego umierającą ciotkę to studium człowieka zmagającego się z samotnością. Przedstawiając historię wyobcowanych, nieszczęśliwych ludzi i mieszając tragizm z czarnym humorem, aktorzy nieustannie doprowadzali widownię do płaczu. Łzy wzruszenia mieszały się ze łzami rozbawienia. Poruszeni widzowie nagrodzili artystów gromkimi brawami. Na tym jednak się nie skończyło - Pan Grzegorz i Pani Irena pozostali na scenie, by porozmawiać z uczniami i nauczycielami I Liceum Ogólnokształcącego w Kętrzynie. Odpowiadali na trudne pytania młodzieży w profesjonalny sposób, dzieląc się przeżyciami związanymi z wcielaniem się w przeróżne, nierzadko bardzo wymagające role. Była to lekcja dla młodej widowni oraz zaskoczenie dla aktorów, którzy byli pod wrażeniem dojrzałości uczniów naszej szkoły. Po pożegnaniu się z artystami nadszedł czas, by ruszyć w drogę powrotną. Rozmowy i refleksje na temat spektaklu trwały jeszcze bardzo długo...

Serdecznie podziękowania należą się Panu Jarosławowi Olejnikowi za organizację wycieczki i umożliwienie spotkania z aktorami oraz naszym szkolnym mecenasom sztuki - Pani Annie Wachnik, Pani Elżbiecie Niedźwiedzkiej-Dżus, Pani Dominice Skrzypczyńskiej oraz Pani Bożenie Wójcik Wasilewskiej.

Dziękujemy!

ps. Wielkie podziękowania dla Teatr Jaracza Olsztyn i p. Ireny Telesz-Burczyk, Grzegorza Gromka i MT

W okresie od 21 do 27 października 2019 na terenie województwa warmińsko-mazurskiego odbywają się wydarzenia w ramach Warmińsko-Mazurskiego Tygodnia Kariery. Tegoroczne hasło przewodnie W-M TK „Wielokulturowość kapitałem przyszłości", ma uzmysłowić, że współczesny rozwój zawodowy w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej związany jest zjawiskiem wielokulturowości. W państwach Unii Europejskiej, w tym również w Polsce powszechną sytuacją są wielonarodowe zespoły pracownicze. Wspólnie pracują ze sobą Polacy, Niemcy, Anglicy, a w ostatnim czasie również emigranci z państw leżących poza Unią Europejską. 

W środę, 23 października, naszą szkolę odwiedzili doradcy zawodowi z Powiatowego Urzędu Pracy w Kętrzynie. Na spotkaniu z uczniami klas drugich przedstawili aspekt wielokulturowości w środowisku pracowników. Panie z Urzędu Pracy omówiły szanse i możliwości tkwiące w różnorodnym środowisku pracowniczym, wskazały również korzyści wynikające ze współpracy w międzynarodowym zespole. Poruszony został również temat zalet i wad pracowników wynikających z łączenia w zespołach zadaniowych ludzi z różnych państw oraz w różnym wieku.

Konkluzją spotkania było stwierdzenie, że wielokulturowość w środowisku pracy jest zjawiskiem, które jest powszechne na obszarze Unii Europejskiej, a pozbycie się stereotypów może wpłynąć na wydajność pracy zespołu pracowniczego. W dzisiejszej Unii bez granic, Polacy przecież tak licznie pracują poza naszymi granicami, a obcokrajowy w Polsce.