Szybki dostęp

 

Dzień Edukacji Narodowej obchodzony jest co roku w całej Polsce. Uczniowie wręczają swoim wychowawcom i nauczycielom kwiatki, czekoladki i składają życzenia. W ten sposób chcą okazać im swoją sympatię i podziękować nauczycielom za ich pracę. W tym roku moja klasa (I CE) zamiast przysłowiowego kwiatka postanowiła zrobić coś nieszablonowego. Każdy z moich uczniów podarował mi karmę dla psów  Nazbierało się tego trochę. Super pomysł i super akcja. Tego samego dnia zawieźliśmy „dary” do schroniska w Pudwągach. Mam nadzieję, że ta akcja chociaż trochę poprawi sytuację bezdomnych zwierzaków a mi serce urosło. Dziękuję Wam bardzo za pamięć, ale i za to czasami słuchacie co mówię  Jesteście najlepsi!

Jarosław Olejnik

W tym szczególnym dniu, kiedy uroczyście świętujemy Dzień Edukacji Narodowej, a najmłodsi uczniowie składają ślubowanie na sztandar szkoły, pani Dyrektor dr Oliwia Piotrowicz skierowała do wszystkich piękne słowa.

„Szanowna Młodzieży, być uczniem starego ogólniaka to nie tylko przynależeć do konkretnej, szkolnej społeczności, ale przede wszystkim to wyzwanie i zobowiązanie. Bo to tu stajecie się spadkobiercami określonych wartości (…) niewzruszonych idei, zasad i autorytetów (...). Dzięki działaniom podejmowanym przez Waszych pedagogów powstaje szkolna społeczność, w której wszyscy członkowie realizują nie tylko powierzone im zadania, ale właściwie rozwiązują problemy, a w konsekwencji rozwijają swoje talenty i twórcze pasje. Patrzcie na naszą Szkołę, jako na miejsce otwierające Wam jasne perspektywy na przyszłość.”

Nie zabrakło też miłych słów dla nauczycieli i pracowników szkoły. Pani Dyrektor skierowała podziękowania za zaangażowanie, wyrozumiałość i cierpliwość w stosunku do uczniów, ale także w stosunku do problemów, z jakimi od wielu lat boryka się polska oświata.

„Kochani nauczyciele, to Wy tworzycie odpowiedni klimat, atmosferę i relacje w szkole. Największym sukcesem naszej społeczności jest wspólne działanie w imię dobra szkoły. Dziękuję za życzliwość i serdeczność, którymi niezmiennie obdarzacie swoich podopiecznych. Za to, że jesteście twórczy i kreatywni, pełni pomysłów i ciekawych inicjatyw. Dziękuję Wam oraz pracownikom administracji i obsługi za to, że zawsze mogę liczyć na Waszą pomoc i wsparcie.”

Uczniowie klas pierwszych złożyli ślubowanie, stając się pełnoprawnymi uczniami naszej szkoły. To znaczy uczniami świadomymi swych praw i obowiązków. Rotę ślubowania odczytała Karolina Zagroba, która od dziś oficjalnie pełni funkcję Przewodniczącej Samorządu Uczniowskiego. Ustępująca z tego stanowiska Izabela Kadelska serdecznie podziękowała współpracującym z nią uczniom oraz opiekunom pani Sylwii Grocheckiej i panu Jarosławowi Gresikowi i wszystkim osobom, które wspierały ją w całorocznej pracy, służyły pomocą i angażowały się w życie społeczności szkolnej. Obie Przewodniczące podziękowały nauczycielom za ich trud włożony w kształtowanie postaw uczniów i przekazywanie wiedzy, a pracownikom obsługi za wyrozumiałość i dbałość o dobre warunki pracy uczniów.

10, 11 i 12 października 2019 r. są obchodami #ErasmusDays ‒ inicjatywy mającej na celu upowszechnianie rezultatów projektów realizowanych w ramach programu Erasmus+. W związku z tym wydarzeniem warto przypomnieć, iż nasza szkoła również bierze udział w projekcie i tym samym podsumować nasze dotychczasowe działania. Do projektu przystąpiliśmy 1 września 2018 r., a realizowany przez nas temat to „Przygotowanie młodych ludzi do rynku pracy”. Naszymi partnerami są szkoły z Niemiec, Francji i Włoch. Projekt ma na celu zapoznanie uczniów z sytuacją na rynku pracy, możliwościami rozwoju zawodowego, ofertami pracy, czy poziomem bezrobocia w każdym z tych państw.

Pierwsze spotkanie odbyło się w grudniu 2018 r. w Kętrzynie. Gościliśmy wówczas 18 uczniów i 6 nauczycieli. Każdy z krajów zaprezentował swój region i rynek pracy, odbyliśmy kilka wycieczek do różnych zakładów pracy i instytucji m.in. do Oddziału Straży Granicznej w Kętrzynie i Bezledach, Urzędu Pracy, Bartnika Mazurskiego oraz firmy Signify. Podczas tego spotkania wybraliśmy również logo naszego projektu.

W marcu udaliśmy się w swoją pierwszą tygodniową podróż do Marsylii.  Czas pomiędzy tymi dwoma spotkaniami poświęciliśmy na napisanie, a następnie przeprowadzenie ankiety wśród uczniów naszej szkoły dotyczącej ich oczekiwań wobec przyszłej pracy. Jej wyniki uczniowie przedstawili podczas wyjazdu do Francji. W Marsylii wzięliśmy udział w warsztatach z doradcami zawodowymi, udaliśmy się do producenta paneli słonecznych Cap Vert Energie, gdzie zapoznano nas z możliwościami pracy w rozwijających się firmach prywatnych. Byliśmy także w muzeum mydła, gdzie poznaliśmy tajniki jego produkcji. Podczas spotkań w szkole rozmawialiśmy na temat podjęcia pracy w innych krajach, a także o stereotypach dotyczących zawodów wykonywanych przez kobiety i mężczyzn.

Początek tego roku szkolnego zaczął się dla nas niezwykle pracowicie. Naszym zadaniem było przeprowadzenie wywiadu i nagranie filmu przedstawiającego jedną z firm w regionie. Wybór padł na MTI Furninova. Efekty naszej pracy przedstawiliśmy podczas wyjazdu do Fürstenau w Niemczech. Tu również spotkaliśmy się z przedstawicielami różnych firm i zawodów m.in. policją, odwiedziliśmy firmę Stöckel produkującą okna, a także odbyliśmy dwie wycieczki do szkoły medycznej w Osnabrücku i Uniwersytetu w Lingen. Dodatkowo uczniowie zaprezentowali system szkolnictwa swojego kraju, a także przygotowali pytania, które chcieliby zadać swoim przyszłym pracodawcom.

W grudniu czeka nas ostatni już wyjazd do miasta Foggia we Włoszech, gdzie jednym z głównych tematów będzie problem bezrobocia. Nie będzie to jednak koniec projektu, gdyż w marcu 2020 r. ponownie zostaniemy gospodarzami ostatniego już spotkania uczniów, gdzie dokonamy podsumowania całego projektu, a także zaczniemy pracę nad jego finalnym produktem ‒ broszurą, w której zostaną zawarte efekty całej naszej pracy. Projekt zakończymy z końcem roku szkolnego 2019/2020.

52 pełnoletnich licealistów wzięło dzisiaj udział w certyfikowanym teście z języka angielskiego TOEIC® Listening and Reading, który odbył się w auli naszej szkoły. To test, który każdego roku zdaje prawie 7 000 000 osób, mierzy on kompetencje językowe na poziomach od A1 do C1 oraz  skupia się na badaniu rozumienia ze słuchu i rozumienia tekstu czytanego. Certyfikat tego testu jest uznawany przez wielu  pracodawców, głównie w międzynarodowych korporacjach oraz polskich firmach, instytucjach publicznych (np. Służbie Cywilnej), a także na niektórych uniwersytetach, na stanowiskach technicznych, administracyjnych i handlowych. 

TOEIC (Test of English for International Communication, wymowa: toik) to test praktycznego angielskiego w międzynarodowym środowisku pracy. Języka, z którym spotkamy się w biurze, w pracy z dokumentami firmowymi, podczas rozmów z współpracownikami, na spotkaniach roboczych i biznesowych czy podczas komunikacji z klientami.

Jak wygląda egzamin? Składa się z 200 pytań i trwa 120 minut.  100 pytań sprawdza słuchanie ze zrozumieniem (np. identyfikowanie sytuacji na zdjęciach, zrozumienie krótkich dialogów i wypowiedzi). Ta część trwa 45 minut. 100 pytań sprawdza czytanie ze zrozumieniem (np. uzupełnianie tekstu, łączenie faktów). Ta część trwa 75 minut.

Wszystkim naszym uczniom życzymy pomyślnych wyników i mamy nadzieję, że uzyskany certyfikat będzie stanowił cenny dodatek do CV.

 

 

 

 

Dnia 08.10.2019 r w hali sportowej Powiatowego Centrum Edukacji w Kętrzynie odbył się Finał Powiatowy Szkolnego Związku Sportowego w Tenisie Stołowym dziewcząt i chłopców Szkół Ponadgimnazjalnych. Po zaciętej i stojącej na wysokim poziomie grze dziewczęta z naszej szkoły Dominika Syhłowyj z klasy 2D1 i Aniela Żukowska z klasy 2C zdobyły 1 miejsce.

Dominika i Aniela uzyskały awans do rozgrywek rejonowych (¼ finału wojewódzkiego), który odbędzie się w Lidzbarku Warmińskim. Gratulujemy i życzymy powodzenia :)

Opiekun: Sylwester Gacioch