Szybki dostęp

 

Dnia 11 września 2020r. w Powiatowym Centrum Edukacyjnym w Kętrzynie odbyła się debata dotycząca edukacji na terenie powiatu kętrzyńskiego. Zaproszone osoby zostały podzielone na pięć grup: uczniów, nauczycieli, dyrektorów, rodziców i organu prowadzącego. Każda z grup miała za zadanie rozpatrzyć, na podstawie wyników ankiet oraz własnego doświadczenia, pięć kluczowych zagadnień:

  1. Co dla ciebie, jako mieszkańca powiatu kętrzyńskiego znaczy „dobra szkoła”?
  2. Jakie cechy i umiejętności powinien posiadać absolwent szkoły?
  3. Co w naszych szkołach należy zmienić?
  4. Co nasze szkoły powinny przestać robić?
  5. Co nasze szkoły powinny zacząć robić?

W debacie wzięły udział osoby z różnych szkół z terenu powiatu kętrzyńskiego, które miały odmienne opinie, sugestie i doświadczenia. Naszą szkołę reprezentowali Karolina ZagrobaWiktor Szukis (grupa uczniów) pod opieką pana Andrzeja Lewandowskiego i pani Moniki Darmofał-Karanowskiej (grupa nauczycieli) oraz pani dyrektor Oliwii Piotrowicz (grupa dyrektorów). Po zakończonych obradach poproszono grupę uczniów o zaprezentowanie swoich wniosków. Należy zaznaczyć, że prezentacja nie polegała jedynie na przeczytaniu zebranych postulatów, ale także na ich odpowiednim uzasadnieniu. Nie było to łatwe, ale nasi uczniowie świetnie wywiązali się z powierzonego im zadania, o czym świadczyły częste oklaski i gratulacje od pozostałych grup po zakończonej prezentacji. Następnie swoje spostrzeżenia przedstawiła grupa rodziców. Na koniec debaty zapowiedziano, że zebrane wnioski zostaną wzięte pod uwagę przez organizatorów. Mamy nadzieję, że deklaracja zostanie spełniona i wkrótce znów grupy zbiorą się, aby debatować nad stanem edukacji w naszym powiecie.

Wiktor Szukis

 1 września to dzień, na który czekali przepełnieni różnymi emocjami uczniowie, świadomi kończących się wakacji. Tego dnia w inauguracji nowego roku szkolnego uczestniczyli jedynie uczniowie klas pierwszych, którzy spotkali się z Dyrekcją szkoły, wychowawcami oraz nauczycielami. Dzięki zorganizowanym wcześniej warsztatom integracyjnym pierwszoklasiści nie czuli się zagubieni i zaniepokojeni nową rzeczywistością. Wychowawcy uczniów klas drugich  i trzecich skontaktowali się  z wychowankami w formie zdalnej za pomocą komunikatora Zoom. Spotkania te były nie tylko okazją do podzielenia się wrażeniami z wakacji, ale również do zapoznania się z regulaminem pracy w nowym roku szkolnym.

Nowe wyzwania edukacyjne, nowe procedury funkcjonowania w szkole, reżim sanitarny – z tym wszystkim będą musieli zmierzyć się w tym roku szkolnym uczniowie i nauczyciele.

Życzymy powodzenia.

Każdemu z nas przejście przez próg nowej szkoły kojarzy się z obawą przed nowymi wyzwaniami i z pytaniem, co teraz będzie. Uświadamiamy sobie, że czekają tam na nas nowi ludzie i nowe obowiązki.

Tak było i ze mną. Przez ostanie dni zastanawiałam się, jak będą wyglądać moje pierwsze dni w szkole średniej. Nowa klasa, nowe znajomości, nowi nauczyciele i przede wszystkim nowe otoczenie sprawiały, że czułam strach i lekką obawę o to, czy podołam…

No i niepotrzebnie się bałam. Pomysł, byśmy spotkali się ze swoją nową klasą i nowym wychowawcą na zajęciach przed tradycyjnym rozpoczęciem roku szkolnego, okazał się strzałem w dziesiątkę. Przez dwie godziny świetnie się bawiliśmy, przełamując własne obawy przed mówieniem i przede wszystkim - poznając się wzajemnie. Wiem już, kto lubi gotować, a kto woli tradycyjnie frytki i pizzę, kto kocha gry komputerowe, a komu bliższy jest sport, kto uwielbia oglądać seriale, a kto słucha koreańskiego popu. Wiem też, że kilkanaście osób może bez słów obrócić koc, nie schodząc z niego!

A co najważniejsze, wszyscy zrozumieliśmy, że wystarczy pozytywne nastawienie, dobra komunikacja i wzajemne zaufanie, by stworzyć świetną grupę, która wspólnie może nawet pracować dla NASA (dla niewtajemniczonych: budowaliśmy i testowaliśmy pojazdy kosmiczne). I chociaż nasz bohater nie przetrwał lotu, to i tak najważniejsza była atmosfera tych zajęć. W końcu o to przecież chodzi, byśmy wszyscy dobrze się bawili.

Nowa uczennica ILO

 

 
Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie!
 
Zakończył się rok szkolny 2019/2020. Z wielką przyjemnością przekazujemy informację o działalności naszej placówki i sukcesach uczniów I Liceum Ogólnokształcącego im. Wojciecha Kętrzyńskiego.
 
Wyniki szkoły kształtują się następująco:
 
Średnia ocen uczniów szkoły wynosi 4,71; średnia ocen w klasach I i II to 4,70 oraz 4,72 w klasach maturalnych.
 
Najwyższą średnią uzyskały klasy 3d1 (5,40), 1aG (5,32) i 1d1G (5,16).
 
Najniższa średnia w szkole to 4,31.
 
W bieżącym roku szkolnym 240 (54%) uczniów uzyskało średnią 4,75 i powyżej. Możemy pochwalić się 199 uczniami ze średnią 5,0 i więcej.
 
Najwięcej uczniów, którzy uzyskali średnią co najmniej 4,75, reprezentuje klasy:
1aG (25os.), 3a (20 os.), 3d1 i 1d1G (18os.).
 
W szkole działały koła przedmiotowe rozwijające zainteresowania i uzdolnienia młodzieży, odbywały się zajęcia wyrównawcze, warsztaty dla maturzystów, kółko szachowe, zajęcia sportowe i artystyczne. Prowadzone były konsultacje dla uczniów, odbywały się spotkania z rodzicami.
 
Uczniowie brali udział w konkursach, olimpiadach, zawodach sportowych. W szkole pracowała szkolna grupa Amnesty International, Szkolne Koło Wolontariatu, Grupa Teatralna Rampa, Fotograficzna i Wokalna. Organizowano wycieczki, wyjazdy do Teatru im. S. Jaracza w Olsztynie, koncerty, spektakle, apele. Rozwijała się współpraca z lokalnymi firmami, urzędami i organizacjami. Organizowano wyjścia do kina na seanse filmowe i spektakle. We wrześniu zorganizowano wymianę polsko – niemiecką.
 
W I semestrze zorganizowano udział młodzieży w programie Erasmus+. Samorząd Szkolny zorganizował Noc Edukacyjną dla młodzieży i zainicjował wiele innych wydarzeń szkolnych.
 
Wszystkim uczniom i ich nauczycielom gratulujemy! Życzymy udanego odpoczynku :).
 

Do wyzwania nominujemy:

  • Powiatowe Centrum Edukacyjne w Kętrzynie
  • Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kętrzynie
  • Tygodnik Kętrzyński

Zasady wyzwania: Nominowani wykonują 10 pompek, nagrywają i publikują film. Czas przeznaczony na wykonanie zadania to 48 h. Jeżeli nominowani nie podejmą wyzwania, wpłacają co najmniej 10 zł, natomiast jeśli wyzwanie zostanie podjęte, wpłacają co najmniej 5 zł na konto Hani Poczobut walczącej z rdzeniowym zanikiem mięśni (SMA).

Liczymy na Was!

LINK DO ZBIÓRKI: https://www.siepomaga.pl/hania?ts=adw...