Szybki dostęp

W dniach 10-14 czerwca roku 2019, klasa II c wyprawiła się do Wrocławia. Głównym celem wycieczki było zwiedzenie tego niebywale pięknego, śląskiego miasta. Pierwszy dzień to podróż pociągiem, długa aż na osiem godzin. Natomiast dnia drugiego, klasa wyruszyła do Muzeum Narodowego we Wrocławiu, ażeby obaczyć dzieła lat dawnych, takie jak zabytkowe ołtarze szafowe z XIII wieku, czy wykonany z czystego srebra i złota relikwiarz świętej Doroty. Po zwiedzeniu głównego gmachu, wspomnianej wyżej zacnej ostoi zabytków, wkroczyliśmy do rotundy poświęconej "Panoramie Racławickiej". Oględziny jednego z największych (o ile nie największego) polskich obrazów zajęło nam pół godziny, jednak pomimo długiego czasu podziwiania, cała grupa była niezwykle usatysfakcjonowania. Tak zakończony został dzień drugi. Nastał po nim dzień trzeci i ruszyliśmy tedy do synagogi żydowskiej, gdzie zgłębiliśmy wiedzę na temat kultury żydowskiej. Ukazano nam również orginalne zwoje Tory, a także zapoznano nas z zasadami jej odczytywania. Następnie, wraz z przewodnikiem przemierzaliśmy brukowane ulice Wrocławia, dowiadując się nieco o historii miasta. Na zakończenie dnia udaliśmy się na godny podziwu hydrologiczny pokaz fontann. Dnia czwartego, szlakiem niepodległości ruszyliśmy na specialną ekspozycję w Muzeum "Pana Tadeusza" we Wrocławiu. Tam otrzymaliśmy lekcję o historii romantycznej w epopei i dążeniu Polaków do odzyskania niepodległości. Następnie udaliśmy się do Pawilonu Czterech Kopuł, gdzie podziwialiśmy przykłady sztuki współczesnej między innymi dzieła Witkacego oraz Hasiora. Ekspozycja zawierała dzieła z wieku XIX, XX oraz te z czasów dzisiejszych. Na wystawie multimedialnej mogliśmy, dzięki okularom VR przeżyć symulację postrzału w głowę (był to cieszący się największą popularnością eksponat). Wraz z końcem dnia, a także wycieczki, postanowiliśmy poszukać ukojenia w ogrodzie japońskim. Dnia ostatniego, czyli czerwca 14., nieco przed godziną dziewiątą, wsiedliśmy do pociągu, prowadzącego do utęsknionego Kętrzyna. Głoszę wszem i wobec, że opisana wyżej wycieczka, była prawdziwie atrakcyjna i odkrywcza.