Szybki dostęp

Rekrutacja 2019/2020

W dniach 10-14 czerwca roku 2019, klasa II c wyprawiła się do Wrocławia. Głównym celem wycieczki było zwiedzenie tego niebywale pięknego, śląskiego miasta. Pierwszy dzień to podróż pociągiem, długa aż na osiem godzin. Natomiast dnia drugiego, klasa wyruszyła do Muzeum Narodowego we Wrocławiu, ażeby obaczyć dzieła lat dawnych, takie jak zabytkowe ołtarze szafowe z XIII wieku, czy wykonany z czystego srebra i złota relikwiarz świętej Doroty. Po zwiedzeniu głównego gmachu, wspomnianej wyżej zacnej ostoi zabytków, wkroczyliśmy do rotundy poświęconej "Panoramie Racławickiej". Oględziny jednego z największych (o ile nie największego) polskich obrazów zajęło nam pół godziny, jednak pomimo długiego czasu podziwiania, cała grupa była niezwykle usatysfakcjonowania. Tak zakończony został dzień drugi. Nastał po nim dzień trzeci i ruszyliśmy tedy do synagogi żydowskiej, gdzie zgłębiliśmy wiedzę na temat kultury żydowskiej. Ukazano nam również orginalne zwoje Tory, a także zapoznano nas z zasadami jej odczytywania. Następnie, wraz z przewodnikiem przemierzaliśmy brukowane ulice Wrocławia, dowiadując się nieco o historii miasta. Na zakończenie dnia udaliśmy się na godny podziwu hydrologiczny pokaz fontann. Dnia czwartego, szlakiem niepodległości ruszyliśmy na specialną ekspozycję w Muzeum "Pana Tadeusza" we Wrocławiu. Tam otrzymaliśmy lekcję o historii romantycznej w epopei i dążeniu Polaków do odzyskania niepodległości. Następnie udaliśmy się do Pawilonu Czterech Kopuł, gdzie podziwialiśmy przykłady sztuki współczesnej między innymi dzieła Witkacego oraz Hasiora. Ekspozycja zawierała dzieła z wieku XIX, XX oraz te z czasów dzisiejszych. Na wystawie multimedialnej mogliśmy, dzięki okularom VR przeżyć symulację postrzału w głowę (był to cieszący się największą popularnością eksponat). Wraz z końcem dnia, a także wycieczki, postanowiliśmy poszukać ukojenia w ogrodzie japońskim. Dnia ostatniego, czyli czerwca 14., nieco przed godziną dziewiątą, wsiedliśmy do pociągu, prowadzącego do utęsknionego Kętrzyna. Głoszę wszem i wobec, że opisana wyżej wycieczka, była prawdziwie atrakcyjna i odkrywcza.

Klasa II c

3 czerwca 2019 roku nasza klasa zaczęła podróż na dworcu w Kętrzynie. Kilka godzin później byliśmy już w Gdyni, gdzie przesiedliśmy się do pociągu jadącego do Władysławowa. Po zakwaterowaniu w domkach całą klasą udaliśmy się nad morze. Następnego dnia z samego rana pojechaliśmy na Hel aby zobaczyć karmienie fok w fokarium. Po pokazie na pieszo doszliśmy na sam koniec cyplu, gdzie część z nas wykąpała się w Bałtyku. 5 czerwca pokonaliśmy plażą trasę od Władysławowa do Jastrzębiej Góry, w międzyczasie zatrzymując się przy latarni w Rozewie. W najbardziej wysuniętym na północ mieście zjedliśmy pyszny obiad, a do naszej bazy wypadowej powróciliśmy autobusem. 6 czerwca wyruszyliśmy do Trójmiasta. Naszym pierwszym przystankiem była Gdynia, w której zwiedziliśmy muzeum na statku ORP Błyskawica. Po obejrzeniu statku pojechaliśmy do Gdańska. Z dworca głównego udaliśmy się na starówkę, po której spacerowaliśmy przez kilka następnych godzin. Po powrocie do Władysławowa mieliśmy jeszcze energię na spacer na plażę, gdzie znowu się kąpaliśmy w morzu. Cały następny dzień poświęciliśmy na zwiedzania Władysławowa – zobaczyliśmy między innymi Aleję Gwiazd i Ośrodek Sportu Cetniewo. 8 czerwca o 12 wyjechaliśmy z Władysławowa do Gdyni, gdzie mieliśmy przesiadkę do pociągu do Kętrzyna. W wyniku awarii lokomotywy mieliśmy opóźnienie, więc dopiero około 20;40 byliśmy na miejscu. Nasza pierwsza wspólna dłuższa wycieczka była bardzo udana i z pewnością będziemy wspominać ją z uśmiechem na ustach.

Martyna Stępień

W celu odpoczynku po ciężkiej pracy w roku szkolnym wybraliśmy się na wycieczkę do Trójmiasta. Po długiej podróży pociągiem, 4 czerwca po południu dotarliśmy na Wyspę Sobieszewską. Tam zakwaterowaliśmy się w domkach, zjedliśmy obiad i udaliśmy się na plażę. Pierwszy dzień zakończyliśmy spacerem po gdańskiej starówce. Głównym punktem wyjazdu była wystawa Body Worlds w Gdańsku, gdzie szczegółowo poznaliśmy budowę ludzkiego ciała. Jako klasa biologiczno-chemiczna byliśmy niezwykle zafascynowani eksponatami. Resztę dnia spędziliśmy w Sopocie. Ostatnią atrakcją był spektakl „Gorączka sobotniej nocy” w Teatrze Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Po niesamowitym widowisku wróciliśmy do domków. Wycieczka dobiegała końca, z walizkami ruszyliśmy na przystanek. Podróż powrotna przebiegła prawie bez żadnych przygód. Pomimo piekielnych upałów wyjazd uważamy za udany.

Dnia 5 czerwca klasy 2ae liceum oraz 3 gimnazjum zebrały się przed kętrzyńskim ratuszem z samego rana. Wycieczka zaczęła się od przeliczenia uczestników przez grupę nauczycieli - opiekunów(Anna Wachnik, Ewa Tabaka i ks. Rafał Kociński). Następnie ruszyliśmy do Warszawy, podczas gdy słońce grzało coraz mocniej. Po kilku godzinach zatrzymaliśmy się w obowiązkowym punkcie każdej szkolnej wyprawy - w restauracji z dużym żółtym "M" w logo. Zdążyliśmy nawet na ofertę śniadaniową! Po zebraniu sił pokonaliśmy ostatni odcinek drogi i przed południem zawitaliśmy na Starym Mieście. Czekała tam na nas przewodniczka. Zabrała nas w dwugodzinną podróż w przeszłość. Mimo dokuczliwego upału przedstawiła nam po krótce historię najważniejszych miejsc na starówce - Zamku Królewskiego z przepięknie zaprojektowanymi  ogrodami,  Pałacu Prezydenxkiego. Pokazało nam to, jak przez setki lat zmieniała się stolica naszego państwa. Obchód skończyliśmy przy Grobie Nieznanego Żołnierza, oglądając zmianę warty. Wkrótce, spacerem, ruszyliśmy w kolejne miejsce - Teatr Studio Buffo. Mając do dyspozycji pierwsze rzędy, staliśmy się widzami fenomenalnego widowiska - spektaklu "Metro". Wszystkie zaprezentowane zostało  na najwyższym poziomie - choreografia budziła podziw i cieszyła oko, pełna ekspresji gra aktorska wprawiała w osłupienie, a talenty wokalne sprawiły, że na długi czas to wydarzenie pozostanie w naszej pamięci. Zanim się obejrzeliśmy, minęły ponad dwie godziny. Pożegnaliśmy aktorów gromkimi brawami i owacjami na stojąco. Tymczasem wycieczka zbliżała się do końca. By sprawiedliwości stało się zadość, tym razem seniorzy naszej szkoły opanowali tył autokaru, a gimnazjaliści przesiedli się do przodu. Ruszyliśmy w drogę powrotną, po drodze ponownie zajeżdżając do tego samego baru szybkiej obsługi (oczywiście zostaliśmy  poinstruowani,ze najzdrowsze są sałatki i owoce;)) Gdy tylko się posililiśmy i ksiądz wyjaśnił nieporozumienie związane z jego zamówieniem , pojechaliśmy już wprost do Kętrzyna. Po drodze nie obyło się bez wesołego śpiewania i ciekawych rozmów na przeróżne tematy. Nim się zorientowaliśmy,  była już prawie północ, a my byliśmy już z powrotem w Kętrzynie.

Kacper Jurczyk, 2ae

Dnia 14 maja 2019 roku uczniowie z naszej szkoły wybrali się na wycieczkę zorganizowaną przez posła Jerzego Antoniego Gosiewskiego do Sejmu RP. Wyjechaliśmy o godzinie 6:30. Podróż minęła nam bardzo przyjemnie. Około godziny 13 zostaliśmy zaproszeni do sali plenarnej Sejmu, gdzie usłyszeliśmy krótki wykład związany z władzą ustawodawczą. Następnie przeszliśmy do sali głównej. Chwilę później zostaliśmy zaproszeni do stołówki sejmowej na pyszny obiad i słodki poczęstunek. Niestety, po obiedzie musieliśmy wracać do Kętrzyna. Dla każdego z nas ta wycieczka była bardzo interesująca, pełna miłej atmosfery i ciekawych przeżyć.